Find vej: Forside » Artikler » Til elektrikeren, der har alt, undtagen overblikket...

Til elektrikeren, der har alt, undtagen overblikket...

Lagt på el-installationen.dk den 09-05-2014 af Thomas

Der skal ikke mange opgaver og svende til, før el-installatøren kan miste overblikket i sin forretning. På El & Teknik-messen i Odense præsenterer Scanitech og 2doedb et mobilt og nærmest genialt planlægningssystem fra Visma til el-installatører og andre, der gerne vil genskabe overblikket Genindførelse af håndværkerfradrag, millionstøtte til renovering af lejeboliger og anlægsprojekter giver håb om forøget omsætning for mange installations- og håndværkerfirmaer med elektrikere og andre folk på farten.

Den øgede travlhed kan imidlertid også medføre risiko for at tabe overblikket på de enkelte projekter og på hele forretningen. Dermed kan lønsomheden blive udhulet eller i værste fald medføre underskud i takt med, at aktiviteten i virksomheden stiger og overblikket smuldrer.

Men det er der råd for, idet de to softwareforhandlere Scanitech og 2doedb præsenterer et nærmest genialt enkelt planlægningsystem fra nordiske Visma på stand 2633 under El & Teknik-messen i Odense Congress Center den 6.-8. maj

- Mange installatører og andre håndværkere får ikke registreret al timeforbrug og anvendte varer på mange projekter. F.eks laver mange ikke timesedler hver dag, og der kan nemt smutte noget. Det er penge ud af lommen på håndværksmesteren. Men med ServiceSuite har Visma skabt et mobilt planlægningsværktøj til håndværkere og kørende konsulenter.

- Mens de opholder sig hos kunden, kan firmaets medarbejdere give de relevante informationer online. Når de kører til næste kunde, er også den administrative del af opgaven løst, siger Otto Dagnæs fra Scanitech ApS, der sammen med 2doedb udstiller på El & Teknikmessen og i fællesskab præsenterer Vismas løsninger, som begge virksomheder er specialister i.

Der er ikke andet end fordele ved at benytte de nye online-muligheder:

- Registreringsfejl vil sjældent kunne ske. Det bliver nemmere og hurtigere at registrere og fordele opgaver. Det er lettere at informere medarbejderne, og indehaveren har et klart overblik over forretningens udvikling. ServiceSuite vil skabe en langt mere effektiv styring af økonomi og ressourceforbrug. Alt det vil fremgå af bundlinien i den enkelte virksomhed, siger Otto Dagnæs.

Visma har udviklet ServiceSuite-løsningen specielt med henblik på virksomheder, hvor de ansatte løser meget store dele af deres opgaver hos kunden. ServiceSuite kan bl.a. integreres med Visma Mamut, Visma WinKompas, Visma Stellar og Microsoft Dynamics C5.

En erfaren softwareudvikler

Visma er Nordens førende leverandør inden for softwareløsninger, outsourcing af HR-, løn-, økonomifunktionen samt inkasso og forretningskritiske it-løsninger. Virksomhedens kunder er såvel små enkeltmandsvirksomheder som mellemstore og helt store virksomheder inden for både den private og offentlige sektor.

Vismas løsninger effektiviserer arbejdsprocesserne, og gør virksomhederne mere konkurrencedygtige. I Danmark har Visma flere end 400 medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Kolding, Odense og Lyngby. På nordisk plan beskæftiger Visma flere end 5.600 ansatte og omsatte i 2013 for godt 6,5 mia. NOK.